Philips MCM166/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MCM166/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

KareltjevanVelsen78 26-01-2023

Een klassieker van Philips met nieuwe mogelijkheden

Geschreven voor: Philips MCM166/12

Gaaf mini set van Philips voor slechts 69€. Zijn mooie model van 2008,maakt van de Philips mcm 166/12 een kompakt model dat je makkelijk van hier naar daar kunt meenemen. Een tof geluidskwalietijd dat werkelijk een zeer aardige goede koop was in Kijkshop. Erg ilusioneerd mee.

Pluspunten

• Uitstekend geluidsweergave

Minpunten

Traviata 10-11-2011
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Wat een geluid en dat voor € 69,- gekocht bij de Kijkshop, dankzij voorgaande reviews.
En heel gemakkelijk zelf te installeren.
Met veel plezier zet ik hem in de keuken aan en geniet van het heldere , storingsvrije geluid.
Wat een verschil met het blikken geluid van mijn radio-cassetterecorder.En dan gebruik ik nog niet eens alle mogelijkheden, zoals USB en MP 3 .
Wellicht komt dat nog!!(ik ben 74 jaar)

MBloemhard 29-06-2011
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Dit setje heb ik gekocht voor 69 euro en bied een ongekend goede prijs kwaliteit verhouding! Hij gaat behoorlijk hard onvervorm en heeft een loepzuiver geluid! Ik wou eigenlijk een set pc speakers kopen, maar schrok van de prijzen en slechte geluidskwaliteit. Voor hetzelfde geld heb ik nu een complete hifiset die meegaat op vakantie! De usb input is superhandig om duizenden mp3's op stick mee te nemen!

Jetje1 08-06-2011
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Een heel mooi uitziend apparaat voor een gunstige prijs, met een prima geluid, kortom echt waar voor je geld.

anthonie100 27-05-2011
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Een leuk apparaatje voor weinig geld
Ik heb hem gekocht voor in de caravan dus een kleine ruimte.
Daar klinkt het prima, thuis in de grote kamer was het vermogen duidelijk te wijnig
De tuner deed het redelijk het automatisch afstemmen ging prima.
De usb deed het prima 4 gb stick erin op shuffle drukken en afspelen maar, alleen als je hem later weer aanzette ging hij niet verder bij waar hij gebleven was.
De cd speler deed het naar wens
De afstandbediening deed het ook prima

Kortom een goede koop en dat voor die prijs

Ton

D. Bloemen 28-12-2010
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Erg goede set voor dit geld. Zeer goede geluidskwaliteit. Speelt vrijwel alles. MP3 speler aansluiten en spelen maar. Bladert ook door de mappen heen. Radio ontvangst erg goed. Geheel automatisch zoeken en vastleggen van zenders. Ideaal.
Goede keuze geweest.

Ron_K 06-10-2010
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Heb dit setje gekocht voor mijn moeder als vervanging voor een oude stereotoren die ermee opgehouden was. Leuk setje voor een leuke prijs. Twee nadelen:
- Geen externe antenne aan te sluiten dus alleen zenders te ontvangen via de ether en niet via de centrale antenne.
- De letters op de afstandsbediening zijn erg klein en dus voor ouderen moeilijk te lezen.

033-chris 03-02-2010
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Wat een verschil !!! Bij Philips hebben ze het begrepen ! Alle verwachtingen worden waargemaakt.
Philips leest als enige van de merken een bulk 4 Gigabyte usb-stick (Traxdata) zonder problemen zeer snel in en switched gemakkelijk van map naar map.
Speelt alles af zoals het hoort. De eenvoudig uitziende 1-weg speakers zonder bass-reflex geven onverwacht een prachtig mooi vol stereo geluid. Philips neemt haar eigen producten
blijkbaar wel serieus en test deze zelf ook uit voor ze in de winkel komen.

Dat dit bij andere fabrikanten heel anders is heb ik afgelopen dagen zelf ervaren.

In eerste instantie een LG XA14 (qua prijs en op papier gelijkwaardig aan de Philips mcm-166) mee naar huis genomen. De LG zou volgens deze site
voorzien zijn van 2-weg speakers en een usb-aansluiting voor mp3-weergave.

Wat een teleurstellend product.
De usb-stick erin gestoken. Deze wordt herkend en het aantal nummers weergegeven.
Afspelen lukt niet. Springt direct naar nummer 2 en stopt vervolgens.
In de winkel geconstateerd dat dit ook met het showmodel gebeurde. Daarnaast is het
geluid zeer mager. De speakers zijn trouwens 1-weg met een bass-reflex aan de achterzijde.

De cd-speler van LG maakt ook enorm veel herrie bij het switchen tussen nummers. Iets dat je op beperkt geluidsnivo in de slaapkamer juist niet wilt ! Daar wil je zachtjes met de muziek weg kunnen dromen.

Niet alleen LG maar meerdere fabrikanten beloven het afspelen van MP3 vanaf usb te ondersteunen. Een loze belofte,
MP3 afspelen vanaf usb-flashdrive veroorzaakt namelijk hoofdzakelijk foutmeldingen.
Dit heb ik zelf in de winkel door uitproberen geconstateerd.
Zelfs Sony komt met de melding “wrong usb of usb-error”. Nu blijkt in de handleiding van Sony dat er een beperkt aantal merkgebonden usb-drives wordt ondersteund.

Hier blijkt echt dat specificaties niets zeggen ! Ga zelf testen in de winkel en overtuig u-zelf.
Iets bestellen dat op papier veelbelovend is zorgt bij de microsets voor de ene teleurstelling.
Alleen Philips : BRAVO !

ps. het enige minpuntje is inderdaad het schermpje..dat is vanuit een hoek niet af te lezen. Vandaar iets minder op gebruiksgemak.

daniel44 09-01-2010
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Ik heb dit apparaatje gisteren voor 69 euro bij de Media Markt gekocht. Ik was opzoek naar een setje met MP3-functie.

Hij staat nu in mijn slaapkamer en ik ben er zeer tevreden mee!

Het apparaatje is makkelijk te installeren en de boxjes zijn voorzien van een lang snoer (altijd handig).

Het aantal watt is niet het meest, maar lag gelijk aan de meeste setjes in de winkel.
Aan het geluid dat eruit komt valt niets aan te merken, dat is gewoon vol stereo geluid met genoeg power!

De bediening is gemakkelijk en wordt nog makkelijker door de afstandsbediening, waarmee je alle functies kunt bereiken.

Daarnaast bestaan er dus extra's als: USB-Poort, MP3-link (voor aansluiten mp3-spelers zonder usb) en het speelt bijna alle formaten disc (behalve DVD)inclusief mp3-cd's (geeft hierbij de naam van de mp3 weer, dus niet de tag).

De blauwe display is van vooraf te zien, maar niet vanuit een andere hoek, da's een minpuntje.. Daarnaast blijft de het blauwe licht in standbye-modus gedimd branden.. wat vervelend kan zijn wanneer je echt in het donker wilt slapen.

Afgezien hiervan, is dit een top-apparaatje dat voor een relatief lage prijs, alles in huis heeft! Ik zou 'm iedereen aanraden!

TioTrozo 07-12-2009
Geschreven voor: Philips MCM166/12

Onze dochter van 13 wilde voor Sinterklaas graag een nieuw stereosetje. Onze keus viel op deze set.
Geluid is prima voor de slaapkamer. MP4 speler kan simpel aangesloten worden (kabel bijgeleverd). Ook een USB-stick kan worden aangesloten.
Boxen van MDF. Goed geluid met weinig vervorming als de volumeknop wordt opengedraaid (hier zijn de buren niet blij mee!).
Lijkt veel waar voor het geld, al valt over duurzaamheid nog niets te zeggen.